Tuesday, 11 April 2017

Pau Frozen Pontian D'Nur769

Assalamualaikum.....salam perkenalan semua....

Alhamdullilah....Pau resepi turun temurun family Cheta kembali beroperasi..

Cheta dan pau ni kalau nak ikutkan lama sangat dah...

Nak dengar ke sejarah Pau keluarga Cheta ni???.....hihihihi..

Oklah... Cheta cerita yer...

Mak dan abah memulakan perniagaan Pau ni masa usia Cheta 2 tahun lagi...so maknanya dah 33 tahun yang lepas tau..

Masa tu abah berjual Pau panas mengunakan motorsikal beroda tiga..

Petang-petang lepas asar memang abah dah keluar ke bandar pontian...

Sehari mak boleh buat antara 400-500 biji Pau..

Dedulu mak kata sebiji pau kelapa dan kacang mak jual 50 sen jer..

kalau pau daging dan ayam tu 70 sen...haaa...murah je kan...zaman dedulu...kan barang pun semua murah-murah..

Peminat pau kat pontian ni boleh tahan juga ramainya..

Sampaikan masa mak dan abah stop berniaga dulu...ramai juga yang bertanya bila nak start semula...

Haaaa...so sekarang ni...anak dia dah mewarisi resepi tersebut...tapi tak derlah Cheta naik motorsikal roda tiga pulak...hihhi...

Sekarang Cheta jual online jer..mudah kan..seiring dengan teknologi terkini..

Ada inti Kelapa, Kacang, Ayam Blackpaper, Daging, dan Pau Cendawan yang viral tu...

1 pack ada 6 pcs..medium size...

100% homemade tau... hihihi..jom layan gambar..

pau frozen pontian



pau frozen pontian


pau frozen pontian

                                         berasap lagi haa...baru angkat...


pau frozen pontian


                                Mengunakan pengukus buluh...


Ok...nanti Cheta cerita lagi yer...sampai jumpa lagi..




Pau Frozen Pontian D'Nur769

Assalamualaikum.....salam perkenalan semua.... Alhamdullilah....Pau resepi turun temurun family Cheta kembali beroperasi.. Cheta dan pau...